Технологія підвіски: в чому різниця між високою і низькою швидкістю відскоку?

В останній статті ми розкрили головну різницю між високою і низькою швидкістю стиснення, яка контролює, як швидко ваша підвіска стискається на різних типах поверхні. Rebound, очевидно, контролює повернення підвіски в початковий стан. З першого погляду все просто, але є велика різниця в тому, що впливає на швидкість відскоку.

При стисненні під час поглинання удару, швидкість вашого стиснення впливає на швидкість вашої компресії, яка контролюється схемами демпфування. Швидкість відскоку амортизатора залежить від жорсткості встановленої пружини. Більш жорстка пружина чи повітря відскочить набагато швидше ніж слабкіша. Незалежно від жорсткості пружини, Вам потрібно мати схему налаштування зворотного демпфування для того, щоб контролювати швидкість відскоку. Через неправильні налаштування підвіски не відбувається швидкого відскоку, що спричиняє втрату керування.

Якщо підвіска відпрацьовує занадто повільно, вона не буде готова прийняти наступну перепону поверхні, що в результаті призведе до її неякісної роботи через часті удари від поверхні. Це означає, що вона не здатна повністю вбирати в себе численні наслідки ударів.

Як і раніше, ми будемо використовувати термін амортизатор загалом, посилаючись як на вилку, так і на задню підвіску на гірському велосипеді.

Що таке висока та низька швидкість відскоку?

Повторюючись, висока швидкість відскоку не має нічого спільного з швидкістю стискання. Натомість це реакція на силу вашого стискання.  Справді швидкісний відсок використовується, коли амортизатор приймає великий удар, що призводить до фактично повного стискання амортизатору, і ось чому: коли амортизатор повністю стискається, тиск повітряної пружини високий, що призводить до прискореного повернення пружини в початковий стан.

Що таке висока та низька швидкість відскоку?

Таким чином, як тільки амортизатор починає повертатись з прискоренням в початковий стан після спрацювання, він проштовхує мастило через високошвидкісний демпфований ланцюг. Такий принцип призначений контролювати швидкість відскоку, коли амортизатор починає повертатись в початковий стан. По мірі того, як він повертається в початковий стан, наближаючись до повністю розширеної стартової позиції, швидкість відскоку сповільнюється, оскільки тиск повітряної пружини зменшується. Як це відбувається: масло  перетікає через канал високошвидкісного відскоку до  низькошвидкісного відскоку.

Що таке висока та низька швидкість відскоку?

Більшість вашого часу ймовірно буде витрачено на перші 2/3 вашої подорожі, де низька швидкість відскоку контролює ці речі. Саме тому більшість вилок і амортизаторів включають лише зовнішній регулятор низького відскоку ланцюга – це дає найбільш помітні настройки тюнінгу. Високошвидкісний ланцюг встановлюється зазвичай на заводі, або в наборі настройок для вилки, чи індивідуально налаштовується для конкретної підвіски рами, дію важелю і амортизатора.

В наступних статтях ми будемо розповідати про тонке налагодження підвіски гірського велосипеда.

Чекайте на вихід статті…