Технологія підвіски: як високочастотне компресійне затухання відрізняється від низької швидкості ?

  • 08.12.2017

В сучасній підвісці гірського велосипеда, компресійне стискання – це те, як ви контролюєте швидкість, з якою Ваш удар поглинається стисканням підвіски під час навантаження, що допомагає зберігати керованість велосипеда. Окрім цього, це дає змогу зменшити стиснення при невеликому навантаженню, що запобігає зайвому розхитуванню підвіски вгору і вниз при педаляжі.

Існує дві схеми налагодження демпфування, перший – для високої швидкості, другий для низької швидкості. В більшості випадків – це налагодження стискання шляхом перетікання мастила через клапани та порти або прокладки. Вони контролюють швидкість, з якою стискається ваша вилка під час удару, або ви натискаєте на неї під час їзди чи переміщаєте велосипед.

Яка різниця між високою та низькою швидкістю амортизації?

Туз Дрейпер, головний механік магазину Manticore Bike, пояснює це наступним чином: «Окремі регулятори високої та низької швидкості стискання зазвичай використовують швидкість основного поршня. Уявіть собі рух тенісної ракетки. Тепер уявіть, що розмахуєте тією ж тенісною ракеткою зануреною у басейн, а якщо те ж саме робити веслом або ракеткою без отворів у тому ж басейні. Багато способів стискання на сучасному ринку значно обмежують або зменшують потік масла через порти або клапани, що приводить до уповільнення стискання поршня».

Без налагодження демпфування ви просто не зможете нормально кататись незалежно від типу підвіски, оскільки велосипед буде недостатньо керований.  Існування двох схем обумовлено тим, що підвіска потрапляє під багато різноманітних навантажень на різних швидкостях. Звідси, ми використовуємо поняття "амортизація" щоб представити задній амортизатор і вилку, оскільки принцип однаковий для обох.

Для чого використовується повільне стискання демпфера?

Низька швидкість стискання виникає тоді, коли йде натискання на підвіску, наприклад при вставанні на педалі під час їзди. Амортизатор просто поглинає всю вагу велосипедиста проти сили тяжіння, повільно та контрольовано.

Суть полягає в тому, щоб підтримувати загальну вагу велосипедиста плюс вагу велосипеда, запобігаючи його підскакуванню під час їзди по рівній швидкісній місцевості.

Повільне стискання – це захист вашої підвіски від небажаного стискання.  Зменшення кількості повільної амортизації зможе значно покращити чутливість підвіски до поверхні траси.

«Відповідно останнім тенденціям велосипедисти віддають перевагу амортизаторам, більш чутливим до невеликих ударів. Ця функція є дуже корисною для багатьох гонщиків, які їздять на різноманітних трасах.», - каже Дрейпер. «В той же час, якщо ви їдете по рівній ділянці траси на високій швидкості – це може призвести до небажаних відчуттів, таких як вібрації, відсутність точки опори тощо. В таких випадках багато велосипедистів перемикають амортизатори на низький рівень компресії,  щоб стабілізувати та покращити керованість велосипедом».

Для чого використовується високошвидкісй компресійний демпфінг?

Швидке стискання вилки виникає, коли велосипед натикається на перешкоди такі як коріння, ями, каміння і амортизаторам потрібно швидко стискатись, щоб поглинати різкі удари. В такому випадку, масло перетікає дуже швидко з достатньою силою для того щоб обходити повільне стискання підвіски. 

Швидка амортизація також призначена для контроля швидкості стискання, оскільки без неї підвіска пробиватиметься при кожному ударі або амортизатори занадто швидко стискатимуться, що призведе до зниження керованості над велосипедом. 

 І на останок.

Дрейпер говорить:

Найголовніша помилка, яку велосипедисти можуть допускати – це купити амортизатор з обома елементами керування швидкості стискання та ніколи не експериментувати з ними! Багато байкерів купують амортизатори з усіма можливими засобами налаштування і одразу ж хочуть встановити їх в унікальному положенні для будь-яких умов.


Maxxis
Knog
Onride
Marin
Royalbaby
Comanche
Trek
Fuji
Trinx
Cube
Fenix
Сontinental